Oddziaływania prowadzone w ramach terapii pedagogicznej mają postać zajęć korekcyjno-kompensacyjnych. Oznacza to, że są one ukierunkowane na usprawnianie zaburzonych funkcji (korekcja) i na wspomaganie funkcji dobrze rozwijających się (kompensacja), aby te właśnie mogły stać się wsparciem dla funkcji zaburzonych lub mogły je zastąpić.
W ramach zajęć korekcyjno-kompensacyjnych realizowane są przede wszystkim następujące cele:
- Rozwijanie i korygowanie funkcji percepcyjno-motorycznych niezbędnych w procesie czytania i pisania.
- Wszechstronne angażowanie tych funkcji podczas ćwiczeń.
- Usprawnianie czytania, pisania i liczenia.
- Stymulacja ogólnego rozwoju intelektualnego.
- Usuwanie następstw niepowodzeń szkolnych (np. obniżenia motywacji do nauki).
W naszej szkole zajęcia korekcyjno-kompensacyjne prowadzone są dla uczniów klas 0– VIII, mających zalecenie realizacji terapii pedagogicznej z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej z uwagi na ryzyko dysleksji, bądź zdiagnozowaną dysleksją rozwojową.
mgr Emilia Oyrzanowska
Poniedziałek – 8.25-16.00
Wtorek – 14.20-16.00
Środa – 8.25-16.00
Czwartek – 13.20-15.05
Piątek – 8.25-13.00